20210622 Groothandel

Hoe klanten hun favoriete artikelen beheren met DistriBestellen

Nu DistriBestellen live staat en in gebruik is, kijkt Distri Data samen met klanten naar het gebruik. Wat kunnen we verbeteren en welke nieuwe functionaliteiten kunnen we toevoegen? We zoomen geregeld in op de voortgang van een aantal ontwikkelingen. In dit artikel beantwoorden we de vraag: hoe beheren klanten hun favoriete artikelen?

Loggen klanten in? Dan zien ze meteen de belangrijkste informatie, zoals de organisatie, geplaatste bestellingen en favoriete artikelen. Door de functie ‘favoriete artikelen’ te gebruiken, kunnen zij in een handomdraai een bestelling plaatsen. Klanten hebben natuurlijk niet altijd dezelfde producten nodig, dus willen ze de bestellijst ook kunnen aanpassen door favoriete artikelen toe te voegen of te verwijderen. In de app ontstaat hierdoor een lijst van favorieten, oftewel een ‘bestelboek’.

Gebruik met Distri ERP

DistriBestellen kan zowel losstaand worden gebruikt als in samenwerking met Distri ERP. In Distri ERP kunnen ook de favorieten van een klant worden beheerd. Stel, een klant belt naar de groothandel en vraagt of zijn bestelboek aangepast kan worden in Distri ERP. Voor gebruikers is het vanzelfsprekend dat wijzigingen op één plek meteen overal worden doorgevoerd. Maar hoe zorgen wij ervoor dat dit daadwerkelijk plaatsvindt? 

Vanuit DistriBestellen

Wanneer een gebruiker een favoriet artikel toevoegt of verwijdert, komt er in de database bij deze gebruiker een vlag te staan. Het maakt niet uit wat de gebruiker verder voor acties onderneemt: aan het einde van de dag wordt het bestelboek van deze klant geëxporteerd en in Distri ERP ingeladen.

Vanuit Distri ERP

Voert een medewerker van de groothandel een wijziging door in het bestelboek van een klant, dan wordt er een regel aangemaakt. Hierin staat naast het artikelnummer ook of dat dit artikel is toegevoegd of verwijderd. Deze regel wordt toegevoegd aan een bestand. Op het moment dat de klant inlogt in zijn omgeving, wordt dit bestand ingeladen en gearchiveerd. Zo ziet een klant altijd de huidige staat van zijn favoriete artikelen.

Eenvoudig beheer

Tot slot. Wanneer er geen gebruik van Distri ERP wordt gemaakt, is het beheren veel eenvoudiger. Het importeren en exporteren is dan niet meer nodig. Wel kan het handig zijn als er een bestelboek van een ander systeem kan worden ingeladen.

Vrijblijvende demo

Sluiten deze functionaliteiten van DistriBestellen precies aan bij uw zoektocht naar een bestelomgeving of ERP? Vraag dan een vrijblijvende demo aan.

Vraag een demo aan!

Vraag een demo aan!

cta
Benieuwd wat Distri Data kan betekenen voor uw bedrijf?

Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of een demo.